winnetou logo

Plitvická jezera - Národní park

Galovački buk

Místo se nachází v části tzv. horních jezer, konkrétně pod jezerem Galovac. Nejlépe se k němu dostaneme, když pojedeme vláčkem a vystoupíme na stanici číslo 3.

Filmy:

Poklad na Stříbrném jezeře: Cornel seběhne k jezeru a vyhrožuje Fredovi „mluv, nebo to děvče zemře“; útěk Freda a Ellen; Cornel se společníky sestupuje z voru

Vinnetou III.: Vinnetou škrtí banditu a krade jim koně

Mali + Veliki Prštavac

Nachází se v těsné blízkosti Galovački buku cca. 20 metrů.

Poklad na Stříbrném jezeře: bandité věší Freda; Utahové slaňují vodopád

Vinnetou III.: bandité v čele s Kidem číhají a následně střílí na Vinnetoua

Milanovački slapovi + jezero Milanovac

Tyto vodopády tvoří přechod mezi jezery Kozjak a Milanovac již v části tzv. dolních jezer.

Poklad na Stříbrném jezeře: Cornel zády ke kameře pozoruje jezero

Vinnetou III.: Vinnetou projíždí kolem jezera; Vinnetou s kmenem stromu kouká z vodopádu dolu na bandity; bandité pátrají po Vinnetouově mrtvole

Velike kaskade

Tvoří hráz mezi jezery Gavanovac a Kaluderovac.

Vinnetou III.: detailní záběr na Vinnetoua, jak vrhá kmen dolů

Kaluderovac + jeskyně

Pro milovníky mayovek nejznámější jezero je nejspodnějším jezerem Plitvického komplexu.

Filmy:

Poklad na Stříbrném jezeře: bandité schází k jezeru; Cornel se společníky plují na voru; bandité vystupují k jeskyni; pokrevní bratři jedou v kanoi

Vinnetou III.: záběr na bandity, kteří jakoby koukají na vodopád - Rollins „tak, tady nám nemůže utýct“

Veliki slap

Dominanta Plitvických jezer se nachází vedle jezera Kaluderovac.

Poklad na Stříbrném jezeře: bandité na cestě k Stříbrnému jezeru

Vinnetou II.: Úplně první scéna

Vinnetou III.: Vinnetou je přepaden bandity – Rollins „nestřílejte na koně, ten bude můj“

Pod Sastavci

Sastavci jsou vodopády, které tvoří voda vytékající z jezera Kaluderovac. Pod nimi se odehrávaly scény ze třetího dílu. Dnes přístupná část parku končí spodní částí jezera Kaluderovac, takže vodopády Sastavci jsou nepřístupné.

Film:

Vinnetou III.: Vinnetou nachází kmen stromu a s jeho pomocí na čas uniká; Rollins „dole pod peřejem a musí vyplavat, pojďte, chytneme ho hromoví zátoky“; noční tábor banditů

Vyhlídka u vstupu č. 1

Zhruba půl kilometru před vchodem č.1 ve směru od Karlovace se na pravé straně hned vedle silnice nachází malá vyhlídka s dřevěným zábradlím.

Vinnetou III.: bandita na hlídce zahlédne přijíždějícího Vinnetoua

Nad Veliki slap

Zhruba dva kilometry před vchodem č.1 ve směru od Karlovace zabočíme doprava do kopce na Poljanak, do kterého je to asi 2,5 km. Na jeho začátku přijde křižovatka, na které se dáme vlevo. Tato cesta nás dovede až nad Veliki Slap, který je napájen potokem Plitvica, přes který je udělán dřevěný můstek. My se bezprostředně před můstkem dáme doprava. Pojedeme po spíše polní cestě asi dva kilometry, než přijde odbočka doleva na šotolinovou cestu. Po ní jedeme z kopečka sto metrů a jsme na místě.

Filmy:

Poklad na Stříbrném jezeře: noční tábor Shatterhanda a spol., ve kterém jsou přepadeni Utahy

Vinnetou III.: dva bandité vzdávají pronásledování Ilčiho

Nad Kozjakem

Zhruba dva kilometry před vchodem č.1 ve směru od Karlovace zabočíme doprava do kopce na Poljanak, do kterého je to asi 2,5 km. Na jeho začátku přijde křižovatka, na které se dáme vlevo. Tato cesta nás dovede až nad Veliki Slap, který je napájen potokem Plitvica, přes který je udělán dřevěný můstek. Ten přejedeme, zanedlouho přijde křižovatka, na které se dáme vpravo. Za 500 metrů přijde další křižovatka, my jedeme vlevo. Za chvíli se cesta stáčí prudce vlevo a to už jsme téměr u cíle. Po levé ruce uvidíme námi hledaný motiv.